Recent Posts

lördag 11 april 2015

Theo 10 år!


Sedan 2002, eller var det 2003, har Theo varit en del av mitt liv. Nästan varje dag av mitt liv har sedan dess på något sätt berörts av honom. Ibland bara i ögonvrån men oftast mera uttalat. Det är en lång tid att leva så nära någon. En fiktiv karaktär som fått ett eget liv. En kär vän som numera har två pappor. Daniel är en fantastisk berättare som är en viktig del av Theos familj, precis som Kenneth, Eva, Nicolas, Åbergs och alla andra som stöttat eller arbetat med böckerna om Theo.

Och i år fyller vår unge 10 år! Det är 10 år sedan Theo för första gången publicerades i ett album som hette Sommarserier. Redan då var Kenneth min redaktör … en herre som den andra gången vi sågs slängde en sko på mig. Efter det publicerade Kartago den första boken Om Theo ”Mumiens blod” Men det var något som skavde och jag saknade min första redaktör. Så när det blev dags för den andra boken så landade vi återigen hos Kenneth Ekholm och Michael Tegebjer. Sedan dess har familjen stabiliserats.

Det här tioårsfirandet, som går av stapeln i morgon på ”Uppsala comix”, så släpper vi 2 böcker!
Självklart den tredje och avslutande delen i ”Deus ex machina” sagan. En berättelse som egentligen var tänkt som bok 2, men som var för komplicerad för mig att knyta ihop vid den tiden i livet.
Vi släpper även en bearbetad version av ”Mumiens blod”! Den här gången med Theos familj samlad. Som den borde ha sett ut! Färre utropstecken!!! Mjukare övergångar! Nya scener! Han Solo skjuter inte först! Och nämnde jag färre utropstecken?!!!!!!!!



Så dyk upp på Uppsala Comix i morgon! Daniel och jag kommer sitta i Åbergs museums monter och vara frågvisa. Vi vill veta vad DU tycker!

På måndag kommer jag slänga upp några ytterst rara Theo-fan art-grattisbilder här! Tills dess ...


Ta-ta! Ola

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar