Recent Posts

söndag 14 oktober 2012

Sanningens ögonblick

Reflektion från en besökare på museet.
En äldre dam stannade till och tittade lite nyfiket på vad det var jag gör här vid min arbetsplats på Åbergs museum. Jag förklarar vem Theo är med det vanliga -Det är som en blandning av arkiv-x och Tintin, fast i Stockholm. Damen bläddrar lite förstrött i en av mina böcker och säger -Det ser mer ut som en blandning av Björnes magasin och Leif Gw Persson.

Herr Åberg brukar säga att man får höra sanningen från barn och fulla mäns fruar. Jag tror att vi får utöka det till äldre damer också!

Ta-ta! Ola

2 kommentarer:

  1. Skoj att träffas idag! Får ta mig en funderare om kursen i Januari...:~)

    Hälsningar,
    (Flipper)Mats

    SvaraRadera
  2. Ja det får du baske mig lov att göra mr Flipper! Skoj var ordet.

    SvaraRadera