Recent Posts

lördag 9 juni 2012

Roadtrip Ludvika

Daniel och jag har i veckan varit på en research-trip till Ludvika. Allt började i tisdags när Daniel hämtade upp mej utanför den ännu inte öppnade pizzerian utanför mitt hus. Ärligt talat så var jag lite nojig över att åka innan pizzerian öppnat, då jag gett mej fanken på att äta premiärpizza. Så kallad PP på öppningsdagen.

Här har vi precis landat vid Väsmans strand. Herr Thollin skådar ut över det som kommer vara en av ingredienserna i nästa Theo.

 En snabb båtfärd över till ön som jag glömt vad den heter.

På onsdagen besökte vi lite gruvor i Blötberget. Vår guide Elov var en fena på traktens historia. Det är verkligen en av jobbets fördelar, att få besöka olika platser och lära sej av dom som arbetar eller är experter i ämnet/platsen. Det var mycket spännande!

Det enda trista med resan var att vi vill göra en lång bok bara om gruvdriften kring 1900-talets början. Allt det vi vill berätta får inte plats i Theo! Men vem vet, en vacker dag kanske vi återvänder till Blötbergets gruvor med ett annat projekt!

Ehh, just det.

På onsdag eftermiddag bar det av hemåt igen. Till nästa bok blir det en tur till Sala! Något jag redan nu ser fram emot!

Hur gick det med premiärpizzan då? 
 Jo, som genom ett trollslag sprack molnen upp när vi närmade oss Enköping. Den lilla pizzerian hade slagit upp sina portar samma dag, så jag avnjöt min premiärpizza i kvällssolen! Snacka om tajming!

Ta-ta! Ola

2 kommentarer:

  1. Oooh, industriruiner! <3 Det är ju så att man blir alldeles kär. Ser fram emot nästa Theo-bok med stor förväntan!

    SvaraRadera
  2. Vist är det! Ha ha!
    Detta är i sanningen den nördigaste sammanslutningen i mänsklighetens historia! Fast på ett bra sätt.

    SvaraRadera