Recent Posts

lördag 18 september 2010

Röd eller blå?

Jag hade just en liten te-paus och passade då på att göra två olika tester för vilket parti jag borde välja. Jupp så ligger det till, jag har ingen aning om vad jag ska välja och jag är ingen sån som röstar blått varje gång bara för att vara solidarisk, ungefär som om det var ett fotbollslag det gällde. Nix, jag brukar försöka lyssna på vad jag sympatiserar med just nu i livet, ni vet, vi människor utvecklas och förändras så då borde ju även vår politiska färg förändras.

Anyway. Expressens valkompass visade att jag borde rösta på miljöpartiet medans Svenska dagbladets test visade att jag var blå så det bara visslade om det!

Nog för att jag utvecklas och förändras, men jösses, jag trodde inte utvecklingen gick på 2 minuter. Darwin here I come!

Så nu är jag tillbaka på ruta 1. Vad ska jag välja?

Ola

5 kommentarer:

  1. Ja det är knepigt.
    Litet grann som när en Hammarbyfantast säger att han håller på just det laget för att de spelar så rolig fotboll. Vilket de kanske gjorde på 50-talet.
    Vanans makt är stor.

    SvaraRadera
  2. Japp, helt klart.
    Om man har för VANA att inte vara FÖRUTSÄGBAR och fastna i sina egna mönster, att ständigt försöka bli bättre.
    Har man då fastnat i en VANA och blivit FÖRUTSÄGBAR?

    SvaraRadera
  3. Oförutsägbarhet är en förutsägbarhet i sig.

    SvaraRadera
  4. Det har du rätt i Anna-panna-vattenkanna!

    SvaraRadera
  5. Jag älskar dig knäppis! Fast du är helt hopplös ibland ...

    SvaraRadera