Recent Posts

onsdag 16 mars 2011

I have a dream!

Det här är nog första gången jag ägnar mig åt i-lands problem!

Men jag undrar hur läget skulle vara, om alla frilansare, företagare och små trevliga föreningar. Plötsligt började skicka fakturor på förlorad arbetstid, till Microsoft, Epson, Telia, Sj you name it. Skulle dom då se till att deras produkter funkade bättre.
Just nu skulle jag behöva skriva ut nya boken, för att få en bättre överblick över dialogen. Men Epson gillar inte den idén. Varje minut som jag måste lägga på att bråka med skrivaren eller sitta i telefonsuport, är en minut mindre som jag hinner lägga på dialogen. Just nu har dom minutrarna blivit till 3 timmar. Tack för det Epson, och kära Epson, ni kan vara väldigt säkra på att det här är sista gången jag köper en av era produkter.

By the way så fick jag världens jobberbjudande av en kär kollega i dag!
Tar jag dealen, så betyder det bye bye till världens krångligaste skola.
Jag har verkligen tyckt det varit fantastiskt att jobba med gymnasieeleverna på skolan i nästan tio år nu. Men skolledningen har "lite" jobbigt att bestämma sej för vilken fot dom ska stå på, och ärligt talat börjar många av oss lärare tröttna på ovissheten och de ständiga nedskärningarna.
Visst, jag förstår att ledningen inte kan göra mycket annat, allt handlar till slut om pengar.
Men även om jag förstår, så behöver det inte betyda att jag har lust att stanna i det.

Jag ska i helgen ta en lång ordentlig funderare på min kollegas förslag, och är det inte så att rektorn smyger ned ett hästhuvud i min säng... så tror jag faktiskt att jag tar förslaget!

Ola

1 kommentar: