Recent Posts

onsdag 13 april 2011

The house that Theo built

Nej kära vänner, jag är inte död. Senaste 2 veckorna har varit fyllda av korrektur, ommålning av nya kontoret, skruva möbler, läkarbesök, sista minuten ändringar i nya Theo-boken, kånka böcker och i vanlig ordning kopiösa mängder te!
Jag hade hjälp av min systerson Dennis som inte var rädd för att måla väggar.
Min mor dök upp lite då och då. Varje gång skakade hon på huvudet och undrade vad jag höll på med. I kväll blev jag klar, hon skakade inte på huvudet längre, nu fattade hon.









Välkommen till min nya Ateljé, men glöm inte att ta med bullar när du kommer.

Ta-ta! Ola

8 kommentarer:

  1. Mycket vackert. Och en äkta Batmobile! Har du kvar de små röda raketerna till den?

    SvaraRadera
  2. Attans va supernice! Oj, va jag skall komma och hälsa på. Många bullar blir det.

    SvaraRadera
  3. En tvättäkta Batmobil min vän, med påmålade röda detaljer och krossade rutor tyvärr. En gång i tiden hade jag även den stora versionen till Mego-Figurerna. Den är sedan länge nedmald till pet-flaskor eller något annat sorgligt... snyft.
    Röda raketerna är även dom sedan länge bortskjutna. Men det funkar att skjuta tändstickor!!!

    Ah, låter som en plan Jonas, jag slår på te vattnet!!!

    SvaraRadera
  4. Sablar!
    Nu började jag tänka på alla fina leksaker som gått förlorade genom åren. För att inte tala om min samling med Tintin bilar som blev stulen!!!
    Grrrr! Hoppas tjyven får feta barn med krulligt hår!

    SvaraRadera
  5. Såg att Robin var borta också. Litet "voodookänning" där. Var det du som såg till att han kolavippen?

    SvaraRadera
  6. Å, jag hade också den stora Batmobilen. Superduper!

    SvaraRadera
  7. Tjusigt!

    Nu måste jag bege mig till dig för ett besök! Är verkligen Enköping Sveriges närmsta stad?

    Hälsar
    din gitarrist.se

    SvaraRadera
  8. Till Jonas, visst är det sorgligt att man så här många år senare kan sakna en leksak i plast?

    Till Tobias, gör det för sjutton, ta med dej guran!!! Ehh, inte tjockisen i Fantomen då.

    SvaraRadera