Recent Posts

torsdag 14 april 2011

Stoppa (inte) pressarna!

Just i detta nu har tryckpressarna rullat igång med "I dödsskuggans dal" som blir den tredje boken om Theo.

Jag känner mej nöjd, mer än med de tidigare böckerna. Det är ett högre tempo och en hel del frågor om varför till exempel Felicia blev som hon blev, besvaras i den här delen.

Mellan "Mumiens blod" och "De förlorade sidornas bok" hade ungefär 2 år passerat, så en hel del hade hänt mellan böckerna. Eftersom den här delen delvis utspelar sej i tillbakablickar, så hoppas jag att ni alla ska få en djupare förståelse för karaktärerna och varför dom gör som dom gör. Men det är svårt det där, jag har ju levt med karaktärerna i så många år och känner dem så väl. Så ibland blir det svårt att veta hur mycket jag redan delat med mej av. En sak är säker, när hela sagan är färdig kommer ni bli förvånade.

Hur som helst. Nästa projekt blir boken som Demervall och jag snickrar på. Den kommer släppas i maj nästa år. Men innan det så kan ni från och med maj i år följa arbetet på vår bok, genom en utställningsmonter på Åbergs museum. Vi kommer uppdatera montern ungefär var fjortonde dag i ett års tid med nya skisser, ref-foton och post-it lappar, det blir som en making of installation. Ska bli kul att göra något som blir så "öppet" redan under resans gång. Sen ska det bli fantastiskt kul att göra en bok med herr Demervall, som är en av de stora inom äventyrs genren i Sverige!

Sen kokar ju förstås nästa Theo i bakgrunden. Jag hoppas att ni läsare är redo för en ny ton i Theos värld. Jag tror att nästa 3 kapitel kommer bli en smula mörkare. Både till yta och innehåll.

Nåja, nu är det nog dags att säga god natt till min nyinköpta sarkofag. Doctor Who kallar!

Ola

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar