Recent Posts

fredag 4 maj 2012


I helgen som var släppte vi Döda rummet på "the comic convention formerly known as Spx" Strålande kul att se boken. Ska bli spännande att se om den kan toppa Theo!

Hur som helst, tisdagen den femtonde maj, klockan halv åtta berättar jag lite om mitt skapande på biblioteket i Enköping. Det ska bli kul som attans! Trots tio år i seriernas värld så är det här första gången jag gör något på hemmaplan. Naturligtvis kommer jag ha böcker att sälja och den som ställer kvällens knäppaste fråga får ett serieoriginal!!!

Ta-ta! Ola

5 kommentarer:

  1. Jag var "Den första personen att följa med oss på vår resa" som du skrev i döda rummet när jag köpte den.
    Hade otroligt höga förväntningar och samtliga blev infriade. Så tack för en otroligt bra seriebok.
    /Rickard H. Engberg

    SvaraRadera
  2. Hallå Rickard!
    Vad kul att du gillar Döda rummet.
    Det var ett spännande experiment att göra den.
    Här näst följer Theo "Deus ex machina" och en bok om Shackleton! Hoppas du hänger med på dom resorna också.

    SvaraRadera
  3. Kom hem från mässan med Döda rummet, Svart ballad, 1000-ögontrilogin, båda Viktor Kasparsson-albumen samt en urtjusig Theo-mugg (jag högg den sista tydligen) och har nu läst samtliga böcker och druckit ett antal välsmakande koppar te. Jag kan bara instämma med Rickard, jag har verkligen sett framemot Döda rummet och jag blev inte ett dugg besviken. Har precis påbörjat omläsningen -med tanke på slutet kändes det som att jag var tvungen att läsa om den för att se vilka ledtrådar jag missat till hur allting hänger ihop. Och redan på första sidan...:-)

    Tyvärr hade jag inte möjlighet att lyssna på samtalet om Strindberg på söndagen, förhoppningsvis finns det möjlighet att göra det vid något annat tillfälle. Och vilka härliga nyheter: Deus ex machina OCH en bok om Shackleton!? Awesome.
    Hanna

    SvaraRadera
  4. Härligt att du redan är inne på läsning nummer 2!
    Vi har lyckats peta in väldigt många ledtrådar, ibland är dom så subtila att ingen kommer hitta dom. men vi har haft kul!
    Fast, sa inte jag åt dej att säga hej när du dök upp???

    SvaraRadera
  5. By the way, Viktor Kasparsson är något av det bästa som hänt seriesverige!

    (ja ja Jonas & Daniel, ni är inte heller fy skam)

    SvaraRadera