Recent Posts

fredag 9 september 2011

En magisk fotografering

Först och främst, det blev tyvärr ingen seriekurs på Judiska museet. Vi får väl se om vi kan köra igång någon annan kanske.

Nu över till den roliga fotokvällen! Jag och min gode vän och kollega Stefan hade fantastiskt trevligt. Vi ljussatte och riggade i ett stall i flera timmar. Hästarna tyckte det var jättekul och åt glatt av mina popcorn!!! Visste inte att hästar hade sån god smak, men mina popcorn är trots allt legendariska. Lantgården där vi var hade nyligen fått kattungar som dom ville bli av med. Jag är kär!!! Jag vill ha en söt liten kattunge nu! Vår förtjusande värdinna ville att jag skulle ta med en hem på en gång. Det ville jag med. Tror dock inte att min katt jag redan har skulle uppskatta det hela. För att inte tala om Annas kattallergi. Det är synd om människorna.
Efter att ha sprungit mellan ljusriggandet och kattungarna så var det dags för fotograferingen, den var magisk. Det blev precis så där Rembrandt-aktigt som grundtanken var. Som en bonus kom jag över lite av den skräck för hästar jag alltid haft, efter ett par timmar i stallet kramade jag de enorma djuren som om voro jag en liten stalltjej!

En mycket lyckad kväll med andra ord. Nu väntar arbetet med att smälta ihop ungefär 30 bilder till 1. Bilden ska vara klar nästa vecka så Stefan och jag har att göra!

Plus, i morgon släpps nya 100 ögon!!! Inte missa!

Ta-ta! Ola

2 kommentarer:

  1. 100 Ögon? är det ngn thailänsk piratkopia av 1000 ögon? ;)

    SvaraRadera
  2. Japp!
    Den är riktigt bra. Visst den är tecknad med pinnar på någon sorts gipsskiva, du vet såna där dom har på byggen. Men faktiskt är det en förbättring på originalet. ;)

    Neeej, det var min chipsflottiga hand som gled över tangenterna och missade en nolla.
    Men vafanken, gör ni en sisådär 900 prequels, så är ni ju nere på 100 ögon. Jag ger dej den affärsidén, helt gratis!

    SvaraRadera