Recent Posts

söndag 11 september 2011

The next generation


I går var det äntligen release för den tredje och avslutande delen i Jonas och Daniels 1000 ögon-serie, Vondur!
Jag har ännu bara sneglat i den, men det ser strålande bra ut. Killarna utvecklas med sjumilasteg för varje del och jag hoppas det blir fler äventyr från deras gemensamma penna.

Harri på Serie Zonen som drog igång projektet (det är han som skrattar hela vägen till banken på bilden) har gjort ett Herkulesjobb med att producera och sälja in 1000 ögon. Det finns nog ärligt talat få så trevliga och kunniga säljare i landet. Hoppas att även han fått blodad tand när det gäller serieproduktion. Poserande på bilden är, från vänster till höger: min bedårande bättre hälft och en av landets bästa färgsättare, Anna. Tjockisen med kepsen är jag. Den tunnhårige gentlemannen är Serie Zonens egna... gentleman, Christer. Nedanför honom sitter Daniel som nu även han får sina serier färgsatta av Anna. Sedan har vi allas våran älskade Harri! Nedanför honom sitter Jonas och myser, Jonas är en outsinlig brunn av positiv energi. Sist men inte minst har vi Rolf, en demon i den svenska serievärlden som vi kommer höra mycket om i framtiden.

Alla dom här tecknar-killarna är inte så många år yngre än mej, men dom har en glöd, en hunger som inte jag har längre. Jag känner igen den där glöden, och jag vet att med den kan dom göra storverk. Jag tror att 1000 ögon ÄR ett sådant storverk! Nu ska jag sätta mej i min fåtölj med en stor kopp te och avnjuta Vondur. Men jag vet redan nu vad jag kommer säga när tidningen är slut.

-Ge mej mer!

Ta-ta! Ola

5 kommentarer:

  1. Ja, den var spännande och något förvirrande, men min slutsats är ändå, att jag vill se mer. Det finns mer bizarra experiment och äventyr att uppleva.

    SvaraRadera
  2. Helt klart!
    Det hela gav mersmak å det grövsta, lite som tacos!

    SvaraRadera
  3. Mmmm, tacos....

    Roligt att ni gillade den pojkar! All förvirring skyller jag såklart på Jonas ;)

    men sanningen är att vi ville lägga lite mer tyngd på berättandet och kräva lite mer av läsaren (till skillnad från Kalle Anka & Co), därav det bitvis okronologiska berättandet.

    SvaraRadera
  4. Hörde du Palle, han kastar skit på Kalle Anka!!! ;)

    SvaraRadera