Recent Posts

tisdag 20 september 2011

Kejsarens nya kläder

För ett par dagar sedan fick jag den här lilla uppvärmningsskissen av den enigmatiske Daniel Thollin.

Måste säga att jag gillar Daniels version av Theo riktigt mycket. Det andas fortfarande Theo, men mörkare och mera känslor. Kanske ska jag be Daniel ta över pennan!

Vad annars är nytt.
I går föreläste jag på animationsgymnasiet i Tumba. Strålande gäng, både lärare och elever. Jag fick den mest spännande frågan under min karriär när en av eleverna frågade.

-Hur har ditt yrke påverkat dej privat.

Jag blev faktiskt lite ställd av frågan. Det är klart att en sån fråga är viktig om man funderar på att arbeta med det jag gör. Men aldrig förut har jag fått den.

Nu är det dags att ställa ner tekoppen och veva igång pennan!

Ta-ta. Ola

1 kommentar:

  1. Tack för de vänliga orden, Ola. och ja, jag kan rita Theo när du ger upp pennan :D

    SvaraRadera