Recent Posts

söndag 25 september 2011

Skräckens ängel


Jag sitter i skrivandes stund på tåget hem från bokmässan. Den har varit utan några speciella fynd och lite småtrist. Däremot var INTE Dennis Gustafssons senaste bok Skräckens ängel trist!
Dennis började otroligt bra med sin första bok om Viktor Kasparssons äventyr. I och med del två, så har Dennis visat att första boken bara var en uppvärmning!!! Storymässigt är det ibland lite spretigt, men just den spretigheten har en charm och ett eget liv som skänker boken en helt annan läsglädje, än om den varit amerikanskt strömlinjeformad. Spretigheten gör att det blir lite mindre förutsägbart och ibland blir jag riktigt förvånad. Det är bra! Bildmässigt har Dennis tagit ett jättekliv i utvecklingen. Han tecknar på ett väldigt ledigt sätt, som ändå är lätt att läsa av. Detaljerna i miljöskildringarna är en fröjd för en nörd som mej att gotta ner sej i. Det här är bra, men jag är säker på att vi inte sett det allra bästa ännu. Jag ser fram emot att avnjuta Dennis framtida mästerverk!
Tappa inte stinget min vän, du behövs!

Ola

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar